Intotdeauna este un moment bun pentru a face ordine in biblioteca personala.

Fara a fi un expert in domeniu, exista multe modalitati de a-ti organiza cartile, de a sti care sunt cele pe care le ai si de a te asigura ca le ai mereu la indemana pentru a le citi.

Pentru a incepe sa iti faci ordine in biblioteca personala, primul lucru pe care trebuie sa il stii este cate carti ai si de cat spatiu dispui pentru a le organiza.

Din acest motiv, incepe prin a goli toate rafturile din biblioteca ta.

Acum este un moment bun pentru a face putina curatenie si pentru a decide ce carti vei pastra si ce carti vei dona sau darui.

Foloseste rafturi si etajere

Unul dintre cele mai eficiente moduri de a organiza cartile este sa le asezi pe rafturi sau polite.

Acest tip de amenajare se potriveste foarte bine mai ales in contextul stilurilor de amenajare moderne, cum ar fi cel scandinav sau minimalist.

Rafturile de perete si etajerele te ajuta sa aduni la un loc tot ce tine de carti si documente, astfel incat acestea sa fie perfect delimitate de restul lucrurilor din casa ta.

Este de preferat sa folosesti rafturi si etajere deschise, fara geamuri, astfel incat sa poti avea acces la documente si carti oricand ai nevoie.

Si mobilierul modular este o solutie eficienta, care iti protejeaza si cartile si-ti elibereaza si spatiul.

Organizeaza cartile in functie de culoare

Organizarea curcubeu este una dintre cele mai speciale metode de organizare a cartilor si a documentelor.

Daca in cazul cartilor acest aspect poate fi realizat cu usurinta, datorita cotorului care este de cele mai multe ori colorat, in cazul documentelor uzuale, acest lucru poate fi realizat mai greoi.

Totusi, poti incerca sa folosesti dosare si bibliorafturi colorate, astfel incat fiecare culoare sa fie un indicator pentru ceea ce vei gasi in acel dosar.

Organizeaza cartile si documentele in functie de domeniu

Daca ai carti din diferite arii de specializare sau daca ai tipuri variate de documente, care privesc aspecte separate, atunci ai putea organiza totul in functie de domeniu.

Astfel, vei putea pune la un loc beletristica sau cartile de specialitate.

Vei putea delimita cartile pentru copii, contractele cu anumiti furnizori sau clienti, in functie de domeniul de activitate.

Organizeaza cartile si documentele in functie de frecventa folosirii

In fiecare biblioteca exista carti pe care le-am imprumutat cu mult timp in urma; probabil ca este timpul sa le returnam si sa facem loc pentru noi povesti.

Acele carti pe care nu le-am citit inca, pentru ca le-am pastrat pentru vara, pentru calatorii sau pentru cand vom avea timp, probabil ca asteapta acolo pentru ca inca nu-ti capteaza atentia.

Daca e asa, mai rasfoieste-le inca o data si scapa de ele. Altfel vor ramane pe rafturi doar ca sa te incurce si sa adune praf.

Pentru documente iti poti crea o arhiva pentru o mai buna organizare si le poti depozita intr-un loc mai putin accesibil, deoarece nu le vei folosi zi de zi.

Asa ca le poti pozitiona cat mai sus si in acest fel nu te vor incurca sau distrage si vei avea acces rapid la cartile din biblioteca ta.

In cele din urma, poti lipi pe rafturile bibliotecii tale biletele autocolante cu litere sau cu diferite teme (in functie de modul in care le aranjezi).

{{clean}}
{{clean2}}
{{clean3}}

3 thoughts on “Cele mai bune forme de organizare a cartilor si documentelor

  1. Imi place cum autorul a subliniat importanta protejarii habitatului natural al randunicilor pentru conservarea speciei. Ar trebui sa ne implicam cu totii in mentinerea echilibrului ecologic pentru a le asigura un mediu sigur.

  2. Ma bucur sa aflu ca randunica este considerata un simbol al norocului si al bunastarii in multe culturi. Este fascinant sa descopar traditiile si credintele legate de aceste pasari frumoase.

  3. Articolul este foarte interesant si informativ. Am aflat multe lucruri noi despre randunici si comportamentul lor. Este impresionant cum aceste pasari mici pot parcurge distante lungi in timpul migratiei.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *